tel Comenzi telefonice (L-V: 9-16) 031.428.26.35
Produse

Didactica istoriei si formarea de competente

Didactica istoriei si formarea de competente
Editura: Cetatea de Scaun
Autor(i) Gabriela Gruber
Categoria(i): Pedagogie si metodica
ISBN: 978-606-537-362-4
Cod produs: Cetatea-01
Disponibilitate: Indisponibil
Format: 170x240
Nr Pagini: 208
Discount: 11%
Economisiti: 3,17 Lei
30,00 Lei
26,83 Lei

+ -
Modalitati de livrare

Pentru comenzi mai mari de 200 lei, livrarea se face gratuit la nivel national prin Curier in orice localitate din tara.

Pentru comenzile de pana la 200 lei costul transportului este de:

  • 9.99 lei/colet prin curier la easybox Sameday
  • 10.99 lei/colet prin curier in Bucuresti
  • 12.99 lei/colet prin curier la nivel national

mai multe informatii despre livrare

 

0 opinii

Didactica istoriei si formarea de competente

Lucrarea „Didactica Istoriei bazata pe competențe“ este destinata studenților de la specializarea Istorie care parcurg cursurile modulului psihopedagogic, cu dorința de a se iniția în profesia de dascal. Actualele cerințe exprimate în politicile educaționale si în documentele curriculare fac referire constanta la necesitatea de a forma la studenți competențe de specialitate si didactice bine definite. De aceea reactualizarea cursului de didactica istoriei, pornind de la competențe stiințific determinate a devenit o necesitate. Reactualizarea cursului s-a realizat prin formularea competențelor didactice necesare viitorilor profesori de istorie. Pentru aceasta am parcurs bibliografia de specialitate dar si documentele existente pe plan național referitoare la cadrul de derivare a competențelor. Potrivit cercetarilor actuale competențele specializarii reprezinta „ansambluri structurate de cunostințe si abilitați ale absolventului dobândite prin învațare în contextul domeniului de licența”. (Singer, Sarivan, 2006, p. 128). Competențele ar trebui sa asigure mobilizarea tuturor elementelor dobândite prin învațare, cunostințe, capacitați, valori si atitudini în scopul rezolvarii unor probleme ale lumii reale. Didactica moderna tinde sa formeze la elevi un mod de gândire specific disciplinei de specialitate, în cazul nostru istoriei. Profesorul ar trebui, în consecința, sa treaca dincolo de prezentarea informațiilor specifice unui domeniu de cunoastere oferindu-i elevului ”acces la «sufletul intelectual» al disciplineiˮ (Singer, Sarivan, 2006, p. 246). Pentru aceasta este necesar sa formam la studenți competențele didactice necesare viitorului profesor. Acestea combina proceduri didactice fundamentale cu modul de gândire al expertului dintr-un anumit domeniu de specializare. Prin prisma pregatirii sale de specialitate profesorul de istorie va fi în stare sa proiecteze sa desfasoare si sa evalueze activitați la clasa dar sa si reflecteze asupra demersului sau didactic. Este vorba despre combinarea categoriilor operaționale didactice cu cele de specilaitate, înscrise în Registrul Național al Calificarilor din învațamântul Superior (RNCIS). Pentru formularea competențelor didactice ale viitorilor profesori de istorie am pornit de la documente precum Cadrul European al Calificarilor, Registrul Național al Calificarilor din învațamântul Superior dar si fisa disciplinei „Didactica istoriei”. Competențele didactice reprezinta în cele din urma finalitațile cursului de didactica istoriei, iar formarea lor la studenții care se pregatesc sa devina profesori reprezinta scopul acestui curs. Gabriela Gruber

Spune-ti opinia

Numele tau:


Opinia ta: Notă: Codul HTML este citit ca si text!

Nota: Rau           Bun

Introduceti codul din imagine: